20 september workshop: Hoe positioneer en profileer je je als logopedist?

Save the date!

Op donderdag 20 september komt Janneke de Waal-Bogers  Zoloro-leden een workshop geven: Hoe positioneer en profileer je je als logopedist? 

Een avondvullend programma in de praktijk van Jessica Immens: Westkousdijk 169, 3029 BX Rotterdam

 

Hoe zet je de meerwaarde van jou als logopedist duidelijk op de kaart en ‘verkoop je jezelf’?

Om deze vraag te kunnen beantwoorden is het noodzakelijk om de meerwaarde van logopedie duidelijk te maken aan de beoogde ‘klanten’, beleidsmakers et cetera. Dit is mogelijk door aan te sluiten bij de problemen die de klant ervaart en deze te vertalen naar de waarde die u kunt bieden vanuit jouw expertise.

Inhoud workshop

We gaan in op hoe je de waarde van logopedie zo kunt formuleren zodat het aansluit bij de behoefte van de beoogde klanten. Welke voordelen levert logopedie de klant op? Door te denken in klantprofielen leer je een koppeling te maken tussen het product (logopedie) dat u aanbiedt en de resultaten die klanten graag willen zien en de concrete profijt die zij nastreven. Op basis hiervan krijgt u praktische handvatten waarmee u uw waarde als logopedist kunt formuleren in uw eigen waardepropositie*, in de taal van de beoogde klanten. Hiermee kunt u snel en duidelijk aangeven uitleggen waarom logopedie onmisbaar is! Ook kunt u, met het oog op de toekomst, een aanzet gegeven tot innovatie van de producten en diensten die u aanbiedt en het zien van nieuwe kansen.

*Wat is de waardepropositie van preventieve logopedie?

Een waardepropositie beschrijft voor beoogde klanten wat zij kunnen verwachten van de diensten of producten als zij die aankopen. De beste waardeproposities richten zich op aspecten die voor klanten van groot belang zijn en doen dit op de beste manier mogelijk. De essentie van het ontwerpen van een goede waarde propositie is het bereiken van een goede afstemming tussen wat klanten verwachten en bereiken en wat jij als logopedist kan bieden.