Op dit moment lopen er diverse projecten die uitgevoerd worden door (derdejaars en vierdejaars) studenten van de Hogeschool Rotterdam, opleiding logopedie waarbij de opdracht is gegeven logopedisten aangesloten bij Zoloro.
Graag krijgen we een compleet beeld van deze projecten (en uiteindelijk ook van de uitkomsten). Geef het dus even door als jij een project begeleidt. Doorgeven kan via Facebook of het mailadres info@zoloro.nl
CAT-opdrachten najaar 2016:
- “In hoeverre is trainen van executieve functies door de logopedist effectief?” – Geke Both
- “Welke testinstrumenten kunnen ingezet worden om het taalvaardigheidsniveau (taalbegrip en taalproductie) van meertalige kinderen tussen 2;6 en 4;0 jaar, met mogelijk een taalachterstand, in de moedertaal te onderzoeken?” – Shurlina Senior
- ‘Welk effect heeft interactief voorlezen op de algehele taalontwikkeling van kinderen tussen de 0-6 jaar met risicofactoren voor een TOS?” – Shurlina Senior
- “Is er een taalonderzoek voor receptieve en expressieve taalfuncties voor meertalige kinderen tussen 2;6 en 4;0 jaar die het taalvaardigheidsniveau valide beoordelen?” – Shurlina Senior
- Onderzoek naar video-instructie van logopedische oefeningen middels whatsappfilmpjes. – Wies van der Veen en Cynthia van der Spaa
Zie voor de stappen die de derdejaarsstudenten doorlopen ook: https://www.zoloro.nl/update-cat-opdrachten-logopedie-hogeschool-rotterdam/
Minorprojecten najaar 2016:
- Voorlichting over logopedie aan ouders met lage gezondheidsvaardigheden (vervolg op het eerdere Raffie-project) – Geke Both. Lees hier de aankondiging van dit project.